رنو اسکالا
مشخصات فنی رنو اسکالا
کشور تولید کننده | فرانسه |
نام خودرو | رنو اسکالا |
کلاس بدنه | هاچ بک |
کلاس اتومبیل | C Segment |
وزن | 1283 کیلوگرم |
تعداد فضای سرنشینان | 4 |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو | 205/55 R 17 |
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب | 205/55 R 17 |
حجم موتور | 1998 cc |
نوع موتور | بنزین سوز |
تعداد سیلندرها | 4 |
تعداد سوپاپ ها | 16 |
آرایش قرار گیری سیلندرها | خطی مستقیم |
محل قرار گیری موتور | موتور جلو |
سیستم سوخت رسانی | انژکتوری تزریق مستقیم |
ظرفیت باک | 60 لیتر |
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) | 143 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) | 195 نیوتون متر در 3750 دور در دقیقه |
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) | 71.5 اسب بخار بر لیتر |
نوع جعبه دنده | انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته |
تعداد دنده (جلو) | 5 |
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده | کنسول میانی |
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) | موتور جلو دیفرانسیل جلو |
نوع سیستم ترمز | روغنی با بوستر خلائی |
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو | دیسکی خنک شونده با هوا |
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب | دیسکی |
نوع سیستم تعلیق | مستقل برای هر چرخ |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | اکسل نیمه صلب |
نوع سیستم فرمان | قدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت |
حداکثر سرعت | 195 کیلومتر بر ساعت |
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) | 10.4 ثانیه |
مصرف سوخت شهری | 10.4 لیتر در 100 کیلومتر |
مصرف سوخت جاده ایی | 6.1 لیتر در 100 کیلومتر |
سیکل ترکیبی مصرف سوخت | 7.7 لیتر در 100 کیلومتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 4 |
کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) | دارای 6 کیسه هوا ( ایربگ ) : سرنشینان جلو ، جانبی سرنشینان جلو ، پرده ای |
سیستم های پایداری و کمک راننده | سیستم ترمز اضطراری EBA ، سیستم کنترل پایداری ESP |
سیستم های امنیتی و حفاظتی | سیستم هشدار جهت بستن کمربند سرنشین |
سیستم فرمان و هدایت پذیری | فرمان برقی |
نوع غربیلک | غربیلک فرمان چرمی |
سیستمهای تهویه مطبوع | سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم برای سرنشینان جلو به صورت جداگانه |
سیستم صوتی و تصویری | سیستم صوتی سه بعدی دارای : بلوتوث، ورودی USB،کنترل روی فرمان و با قابلیت پخش Mp3 |
سیستمهای مولتی مدیا | سیستم ناوبری ، سیستم صوتی سه بعدی حرفه ای به علاوه صفحه نمایش لمسی 8 اینچی ،4 عدد بلندگوی Tweeter و سیستم تشخیص فرمان صوتی |
سیستم صندلیهای جلو | شت سری (HEADREST) ایمنی جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع و دارای سیستم تنظیم گودی کمر ، صندلی چرمی ، تنظیم ارتفاع صندلی سرنشین جلو |
سیستم صندلیهای عقب | سیستم نگهدارنده صندلی بچه با قلاب مخصوص ایزو فیکس ، پشت سری (HEADREST) عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع در سه نقطه ،صندلی چرمی |
سیستم آیینه ها | آینه های جانبی برقی با گرمکن |
سیستم شیشه ها | سیستم شیشه بالا بر برقی |
سیستم های سقف | سانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب ، دارای سقف پانوراما به صورت سفارشی |
سیستم روشنایی جلو | چراغ زنون همراه با شیشه شور چراغ ، چراغ های جلو اتوماتیک ، سیستم روشنایی ( LED ) اتوماتیک در روز ، چراغ مه شکن |
سیستم روشنایی عقب | چراغ مه شکن |
سنسورهای پیش فعال | برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران |
سیستم های کمک رانندگی | سیستم کمکی پارک (هشدار دهنده موانع جلو و عقب) ، سیستم استارت دکمه ای ( دارای کارت هندز فری هوشمند رنو ) ، سیستم مدیریت پیمایش ، سیستم کروز کنترل ، سیستم محدود کننده سرعت ( SPEED LIMITER ) |
رنو اسکالا
رنو اسکالا که در ایران با چنین نامی شناخته میشود، درواقع نسل سوم از رنو مگان است که بانامی متفاوت وارد کشورمان شده است. این نسل از رنو مگان در سال 2008 معرفی شد و دو بار هم تحت فیس لیف قرار گرفت. در فیسلیفت اول چراغها و نمای جلو تغییرات زیادی را تجربه کردند و نمای بهتری در جلو ایجاد شد.
عرضه در دو مدل
اسکالا در دو مدل توسط بازار نگین خودرو شد درحالیکه مدل فیسلیفت موردتوجه و استقبال بیشتری قرار گرفت. مگان یا همان خودرو به دلیل عملکرد نامناسب واردکننده در تبلیغات، قیمتگذاری و خدمات پس از فروش، بههیچوجه شرایط ایده آلی در ایران پیدا نکرد و آنطور که انتظار میرفت، به خودرو موفقی تبدیل نشد.
خودرویی با کارایی متوسط
رنو اسکالا ازنظر ظاهری عملکرد متوسطی دارد و نه میتوان آن را عالی ارزیابی کرد و نه میتوان آن را محصول ضعیفی دانست. همانگونه که اشاره کردیم، مگان یک فیسلیفت را تجربه کرد که نمای جلو در آن به شکل قابلتوجهی بهبود یافت. لوگو رنو بزرگی بر روی جلوپنجره نقش بسته و چراغها به جلوپنجره متصل شدهاند. در نمای عقب هم چراغهای نسبتاً بزرگی دیده میشود که بافرم کلی بدنه سازگاری دارد.
اتاق
قضاوت درباره اتاقک رنو اسکالا کار سختی است چراکه رنو تلاش زیادی برای زیبا جلوه دادن اتاقک داشته و تا حدودی هم موفق بوده است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده میشود و ورودیهای هوا درست پایین آن و در وسط جای گرفتهاند. بهعلاوه استفاده از تریم دورنگ و متریال باکیفیت، یکی از نقاط قوت این اتاقک به شمار میرود.
صندلیهای باوجوداینکه با یک خودرو هاچ بک روبهرو هستیم، فضای خوبی ارائه میدهند و در مقایسه با رقبایی چون هیوندای i30 و هیوندای ولوستر وضعیت مطلوبتری دارد.
تجهیزات رفاهی
تجهیزات رفاهی چون 6 کیسه هوا، سیستم صوتی Arkamys، نمایشگر 8 اینچی لمسی، آینههای جانبی برقی گرمکن، چراغهای جلو زنون مجهز به شیشهشور و دیلایت خودکار، حسگر پارک جلو و عقب، استارت دکمهای و کروز کنترل را در اختیار شما قرار میدهد.
موتور
رنو اسکالا یا رنو مگان در بازارهای جهانی با موتورهای متعددی عرضه میشود اما مدل موجود در ایران، به یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده که توانایی تولید 143 اسب بخار قدرت و 195 نیوتنمتر گشتاور را دارد که بهوسیله جعبهدنده 6 سرعتِ خودکار به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. بهاینترتیب نمیتوان آن را خودرو سریعی دانست اما ازنظر فنی شمارا ناامید نخواهد کرد.