هوندا آکورد

آکورد

مشخصات فنی هوندا آکورد

کشور تولید کنندهژاپن
نام خودروهوندا آکورد ای ایکس ای 2013-2017
کلاس بدنهسدان
کلاس اتومبیلD segment
وزن1513 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو215/55 R 17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب215/55 R 17
حجم موتور2356 cc
نوع موتوربنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتور پاشش مستقیم
ظرفیت باک65 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)173 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)230 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)72 اسب بخار بر لیتر
نوع جعبه دندهانتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
نوع سیستم ترمزدارای سیستم مدیریت پایداری خودرو
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی خنک شونده با هوا
نوع سیستم تعلیقمستقل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقباتصال چندگانه ( مولتی لینک )
کمک فنرهای جلوهیدرولیکی
کمک فنرهای عقبهیدرولیکی
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت
حداکثر سرعت210 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)10 ثانیه
مصرف سوخت شهری8.8 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی6.6 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت7.8 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )8 عدد : راننده ، سرنشین کناری ، جانبی ، پرده ای
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS , EBD , VSA , HAS , ISOFLIX
سیستم های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی به همراه ریموت کنترل ، سیستم استارت بدون کلید
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی هیدرولیکی ، حساس به سرعت ، تلسکوپی با تنظیم دستی
نوع غربیلکدارای دکمه های کنترل کننده سیستم صوتی ، فرمان چرمی
سیستمهای تهویه مطبوعکنترل اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویریدارای سیستم صوتی حرفه ای و جدید با چنجر 6تایی و قابلیت MP3/USB/iPod Cable/AUX ، دارای بلوتوث
سیستمهای مولتی مدیاداری نمایشگر 8 اینچی TFT ، تعداد 6 عدد بلند گو
سیستم صندلیهای جلوتنظیم برقی به همراه گرمکن صندلیهای جلو ، روکش چرمی ، پشت سری های فعال هنگام تصادف ، دارای سیستم تنظیم برقی برای صندلی راننده در 8 جهت
سیستم صندلیهای عقبدارای سیستم تا شوندگی ، دارای سیستم پشت سری های فعال
سیستم آیینه هاتنظیم برقی آیینه ها به همراه گرمکن ، سیستم جمع شوندگی آینه ها
سیستم شیشه هاشیشه بالابر جلو و عقب برقی به همراه سیستم قطع کنندگی بالابر ، سیستم یخ ضدایی شیشه های جلو
سیستم های سقفدارای سانروف
سیستم روشنایی جلوسیستم چراغ جلو زنون ، دارای مه شکن جلو ، تنظیم اتوماتیک نور چراغها ، چراغ روشنایی در روز
سیستم روشنایی عقبچراغهای LED طیفی ، دارای مه شکن
سنسورهای پیش فعالسنسور پارک خودرو برای جلو و عقب خودرو ، سنسور باران به همراه کنترل کننده سرعت برف پاکن ها
سیستم های کمک رانندگیسیستم مصرف بهینه سوخت ، مجهز به سیستم NAC

هوندا آکورد

هوندا آکورد یک سدان سایز متوسط ژاپنی است که از سال 1976 میلادی تاکنون بر روی خط تولید قرار دارد. آکورد در حال حاضر در دهمین نسل به تولید می‌رسد و علت این تداوم در تولید، محبوبیت بی‌حدوحصر آن است. آکورد یکی از محبوب‌ترین خودروهای تاریخ به شمار می‌رود و یکی از پرفروش‌ترین خودروها در کلاس خود است.

نسل نهم هوندا آکورد

اما در اینجا در رابطه با نسل نهم هوندا آکورد صحبت می‌کنیم که در سال 2012 معرفی شد و از سال 2013 راه خود را به بازارهای جهانی و هم‌زمان به بازار کشورمان باز کرد. واردات آکورد بر عهده گل‌رنگ موتور فامیلی بود که عرضه این مدل را تا سال 2014 ادامه داد.

حضور در ایران

البته در سال 2015 تعدادی هوندا آکورد با ظاهر متفاوت وارد شد که علت این تفاوت ظاهری، کشور مقصد تولید بود. به این صورت که سری اول آکورد واردشده به ایران، نسخه سفارش آمریکا و سری مربوط به سال 2015، نسخه سفارش چین بود. البته آکورد در سال 2016 در نسخه مخصوص آمریکا، تغییراتی را در ظاهر تجربه کرد و همین مدل هم در تعداد محدودی در ایران حضور یافت.

تغییرات زیاد نسبت به نسل قبلی

هوندا آکورد 2013 ازنظر طراحی در مقایسه با نسل قبلی تغییرات زیادی را تجربه کرد که این تغییرات به شکل قابل‌توجهی موجب بهبود ظاهر آن شد. در نمای جلو چراغ‌های تقریباً کشیده‌ای دیده می‌شود که به جلوپنجره متصل شده‌اند و در نمای عقب، چراغ‌های پهن و بزرگی وجود دارد که به‌وسیله یک نوار کروکی به یکدیگر متصل شده‌اند. شاید این طراحی عقب به مذاق همه کاربران خوش نیاید و آن را در مقایسه با رقبای ژاپنی و حتی کره‌ای، یک نقطه‌ضعف بدانند. هوندا در نسل جدید و حتی در فیس لیفت‌های همین نسل، شکل چراغ‌ها را تغییر داد.

طراحی اتاق

طراحی اتاقک هوندا آکورد کاملاً مدرن و قابل‌قبول است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 8 اینچی قرارگرفته که به‌صورت استاندارد در دسترس است. یک نمایشگر کوچک دیگر هم در بین ورودی‌های تهویه مطبوع قرارگرفته و کلیدهای کنترلی در زیر این بخش جای گرفته‌اند.

صندلی ها

صندلی‌ها کاملاً راحت هستند به‌طوری‌که کیفیت سواری آکورد شمارا شگفت‌زده خواهد کرد. همین کیفیت سواری بالا یکی از دلایل اصلی فروش بسیار خوب آکورد به شمار می‌رود هرچند قابلیت اطمینان و هزینه‌های نگهداری پایین هم در این اتفاق بی‌تأثیر نیستند.

تجهیزات رفاهی

هوندا آکورد تجهیزات رفاهی همچون 6 یا 8 عدد کیسه هوا (بسته به تیپ)، صفحه‌نمایش 8 اینچی به همراه سیستم صوتی با 7 بلندگو و ساب ووفر، سیستم هشداردهنده برای جلوگیری از تصادف، سیستم هشدار خروج غیرعادی از مسیر، سانروف، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، تنظیم صندلی راننده در 10 جهت به همراه حافظه، گرم‌کن صندلی‌های جلو، آینه وسط الکتروکرومیک، حس‌گر باران و چراغ‌های خودکار را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته آپشن‌ها و ویژگی‌های رفاهی و ایمنی در تیپ‌های متخلف تفاوت‌هایی باهم دارند.

عرضه با موتور های مختلف

هوندا آکورد در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود و مدل در نظر گرفته‌شده برای ایران، به یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که قادر است 185 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. البته در این نسل موتور 6 سیلندر هم در دسترس بود که به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالاتر از 2500 سی‌سی، در کشور حضور پیدا نکرد. قدرت 185 اسب بخاری را باید کافی دانست و آکورد شمارا ناامید نخواهد کرد اما نباید انتظار یک عملکرد عالی و بی‌نظیر را از آن داشته باشید.

خودرویی قابل اعتماد

هوندا آکورد خودرو بسیار کم‌هزینه‌ای است و بعید است به این زودی‌ها مالک خود را به دردسر بیندازد. البته این ذات خودروهای ژاپنی است و تویوتا کمری هم از این نظر خودرو قابل‌اعتمادی است.