فولکس واگن پاسات

پاسات

مشخصات فنی فولکس واگن پاسات

کشور تولید کنندهآلمان
نام خودروفولکس واگن پاسات 1800 توربو 2015-2020
کلاس بدنهسدان
کلاس اتومبیلD segment
وزن
تعداد فضای سرنشینان5

ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو235/40 R 18
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب235/40 R 18
حجم موتور1800 cc
نوع موتوربنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتور پاشش مستقیم
ظرفیت باک40 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)180 اسب بخار در دور 5200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)250 نیوتن متر در 1250 تا 5000 دور بر دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)100 اسب بخار بر لیتر
نوع جعبه دندهاتوماتیک دو کلاچه
تعداد دنده (جلو)7
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
نوع سیستم ترمزچهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ (ABS چهار کاناله)
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
نوع سیستم تعلیقسیستم تعلیق پیشرفته مستقل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقباتصال چندگانه
کمک فنرهای جلوهیدرولیکی
کمک فنرهای عقبهیدرولیکی
نوع سیستم فرمانبرقی (ESP) تنظیم دستی تلسکوپی و ارتفاع
حداکثر سرعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)7.9 ثانیه
مصرف سوخت شهری
مصرف سوخت جاده ایی
سیکل ترکیبی مصرف سوخت5.8 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 6
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )راننده / سرنشین جلو / جانبی برای جلو و عقب / پرده ای / زانوی راننده مجموعا 9 عدد
سیستم های پایداری و کمک رانندهدارای دوربین 360 درجه / دارای سیستم کمکی پارک به همراه سنسورکنترل فاصله / دارای سیستم کنترل پایداری ESP همراه با سیستم trailer stabilization
سیستم های امنیتی و حفاظتیدارای سیستم ایموبلایزر / ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید KeyLessStarter / سیستم ایموبلایزر به همراه مانیتورینگ فضای داخل
سیستم فرمان و هدایت پذیریدارای Trailer Hitch با قابلیت تا شوندگی به صورت الکتریکی
نوع غربیلک3 شاخه دارای روکش چرمی + دکمه های سیستم صوتی بر روی فرمان
سیستمهای تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه اتومایک 3 منطقه ای / دارای فیلتر ضد آلرژی
سیستم صوتی و تصویریمجهز به درگاه AUX و USB
سیستمهای مولتی مدیادارای سیستم مولتی مدیا ی پیشرفته / دارای سیستم نمایش اطلاعات بر روی شیشه ی جلو HeadUpDisplay / دارای مانیتور 9.2 اینچی / تلفن همراه
سیستم صندلیهای جلوصندلی های اسپرت / روکش چرمی / دارای گرمکن / صندلی های برقی 12 حالته با حافظه / دارای ماساژور صندلی راننده / دارای کمربند های پیش کشنده برای سرنشینان جلو
سیستم صندلیهای عقبدارای استراحت گاه برای دست + جالیوانی / دارای روکش چرمی / دارای گرمکن / دارای کمربند های پیش کشنده برای سرنشینان عقب
سیستم آیینه هاآینه های جانبی برقی دارای گرمکن و حافظه / تاشوی برقی / دارای راهنمای روی آینه
سیستم شیشه هاشیشه های سولار و دودی
سیستم های سقفسقف شیشه ای پاناروما
سیستم روشنایی جلوچراغ های جلو LED با قابلیت تطبیق اتوماتیک با جاده / دارای چراغ روز (Daylight)
سیستم روشنایی عقب
سنسورهای پیش فعالسنسور نمایشگر باد لاستیک / گرمکن اتوماتیک نازل آب پاش شیشه های جلو
سیستم های کمک رانندگیکروزکنترل / درایومود / اتوهلد / سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی

فولکس واگن پاسات

نسل جدید فولکس واگن پاسات ، بر مبنای پلتفرم MQB استوار است که خودروهای گلف، تیگوان و آئودی A3 را نیز شامل می‌شود. عرضهٔ پاسات با چهرهٔ جدید، نویدبخش تغییر زبان طراحی فولکس در سال‌های آتی است؛ چراکه حالت بی‌تفاوت و سادهٔ گذشته، تا حدودی ارتقاءیافته و حالا با اندکی حس انتقام‌جو و البته چاشنی لوکس، جذاب‌تر از گذشته به نظر می‌رسد.

نمای روبرو

در نمای روبرو، چراغ‌های مربعی پاسات جای خود را به طرح جدیدی داده‌اند که همراه با نوار LED برای روشنایی روز، مدرن‌تر و کارآمدتر از نسل‌های قبل خواهد بود. این خودرو همچنان از جلوپنجرهٔ ساده و سه خطی همیشگی در محصولات فولکس استفاده می‌کند؛ اما اندکی باریک‌تر شده تا با سایز چراغ‌ها هم‌خوانی داشته باشد.

سپر جلو هم در عین سادگی، هماهنگی بسیار خوبی با جلوپنجره دارد و هرچند در نگاه اول خالی از ابتکار به نظر می‌رسد؛ با طرح سه‌بخشی و مه شکن LED، قرینه‌ای نسبی و جذاب با قسمت بالای خود دارد. طبق معمول در سنت طراحی فولکس‌واگن، کاپوت پاسات همچنان فاقد خطوط پیچیدهٔ حجم دهنده است و صرفاً با برآمدگی جزئی در امتداد لبهٔ چرخ‌ها ارائه می‌شود.

نمای جانبی

در نمای جانبی، طراحی محافظه‌کارانه با خطوط هنرمندانه همراه شده است تا خصوصاً در قسمت مربوط به دستگیره‌ها و رکاب پایین در، شاهد فضاسازی مناسبی باشیم. در امتداد انتهای چراغ اصلی تا لبهٔ پنجره‌ها نیز از خطوط حجم دهنده با فرمولی سنتی استفاده‌شده است که همراه با دایرهٔ پیرامون گلگیرها، باوقار و البته قدیمی به نظر می‌رسد. البته پاسات مدرن یک خودروی فست‌بک نیست؛ اما با شیب خاص شیشهٔ عقب و کوتاه کردن در صندوق، چنین احساسی به بیننده می‌دهد.

مدرن ترین بخش

شاید مدرن‌ترین بخش بدنهٔ فولکس واگن پاسات، عقب این خودرو باشد. طرح تمام LED چراغ‌ها با ۲ نوار مورب و خطی، شباهت بسیار زیادی به محصولات آئودی دارد؛ ضمن اینکه حالت عضلانی و زاویه‌دار زیر چراغ، کمک زیادی به حجیم و بزرگ نشان دادن شخصیت پاسات کرده است. هرچند فضای کلی این بخش از خودرو تا حدودی از مد افتاده و شبیه به خودروهای آمریکایی دههٔ ۲۰۰۰ میلادی است، جایگذاری خوب اگزوزهای ذوزنقه‌ای به‌صورت دوگانه و استفاده از نوار باریک چراغ‌ترمز در نزدیکی آن‌ها، تا حدودی به رفع یکنواختی در طراحی پاسات کمک کرده است.

ابعاد

ابعاد پاسات، شامل طول ۴.۷۶۷ متر، عرض ۱.۸۳۲ متر، ارتفاع سقف ۱.۴۵۶ متر و فاصلهٔ محورهای ۲.۷۹۱ متر می‌شود.

نمای بیرونی

سادگی پاسات در نمای بیرون، انکارناپذیر است و خصوصاً در مقایسه با رقبای آسیایی، سعی در حفظ وقار و شخصیت خود دارد که البته چندان فوق‌العاده و عامه‌پسند محسوب نمی‌شود؛ اما در فضای داخلی، با تلفیقی از سادگی و آینده‌ی نگری روبرو هستیم که نه‌تنها به مشهورترین خودروهای این کلاس شبیه نیست، آرام‌بخش و تا حدودی لوکس به نظر می‌رسد.

نمایشگر

در هنگام ورود به اتاقک پاسات، نمایشگر ۶.۵ اینچ و ساعت عقربه‌ای بالای آن، بیش از هر چیز دیگر جلب‌توجه می‌کند. بخش زیادی از داشبورد، شبیه به جلوپنجرهٔ سنتی فولکس‌واگن طراحی‌شده است و نوارهای براق کروم در میان آن دیده می‌شود. ضمن اینکه سبک طراحی این بخش، باعث شده است علاوه بر زیبایی، مجاری عبور هوا در سیستم تهویهٔ مطبوع، به‌خوبی مخفی شوند.

پنل پشت فرمان

پنل پشت فرمان، مجهز به فناوری نمایشگر فعال اطلاعات (Active Info Display) است که با سایز ۱۲.۳ اینچ و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۵۴۰ پیکسل ارائه می‌شود. این بخش شباهت زیادی با پنل آئودی TT دارد و احتمالاً فقط در مدل‌های فول آپشن در دسترس خواهد بود تا نمونه‌های استاندارد پاسات، صرفاً از کیلومتر شمار و دورسنج عقربه‌ای با طرح سیلندری استفاده کنند.

داشبورد

کلیت داشبورد پاسات، دورنگ است؛ به‌طوری‌که بخش بالایی آن متفاوت از صندلی‌ها و قسمت روبرویی داشبورد، قابل سفارش خواهد بود. هنوز فهرست کامل رنگ‌بندی اتاقک پاسات وارداتی به ایران در دسترس نیست؛ اما می‌توان امیدوار بود که علاوه بر رنگ استاندارد خاکستری تیره، چرم قهوه‌ای و سفید هم در مدل‌های کامل‌تر وجود داشته باشد.

افزایش طول محورها در مدل جدید، فضای بسیار خوبی در اختیار سرنشینان می‌گذارد؛ به‌طوری‌که علاوه بر صندلی‌های جلو، در ردیف دوم هم افراد بلندقد از اتاقک جادار پاسات، خصوصاً در ناحیهٔ سر و جلوی زانو، لذت خواهند برد. کشیدگی ایدئال این خودرو، بر فضای صندوق بار هم تاثیرگزار بوده و حجم مفید آن را به ۵۸۶ لیتر رسانده است.

پیشرانه های مختلف

می‌توان اطمینان داشت که هر محصولی از فولکس‌واگن، با طیف وسیعی از پیشرانه‌های مختلف ارائه شود و مسلماً پاسات هم از این قاعده مستثنا نیست. با توجه انواع زیاد قوای محرک در این خودرو، صرفاً به بررسی نمونه‌های بنزینی و پلاگین هیبرید خواهیم پرداخت.

ارزان ترین نسخه

ارزان‌ترین نسخه از پاسات ۲۰۱۷، با کد 1.8T S عرضه می‌شود که ۱.۸ لیتری توربو شارژ و مجهز به اینترکولر است. قدرت این مدل، ۱۷۰ اسب بخار و نهایت گشتاور آن ۲۵۰ نیوتن‌متر خواهد بود که از دور موتور ۱۲۵۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. جعبه‌دندهٔ پاسات استاندارد، ۶ سرعتهٔ خودکار است و می‌تواند ظرف ۷.۸ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. میانگین مصرف سوخت این خودرو، کمتر از ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود که با سرعت ثابت در بزرگراه به ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و در ترافیک شهری به ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. نهایت سرعت پاسات 1.8T S، نزدیک به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

170 اسب بخار

مسلماً پیشرانهٔ ۱۷۰ اسب بخار برای یک خودروی سدان خانوادگی به وزن ۱۴۳۰ کیلوگرم، کافی به نظر می‌رسد؛ اما علاقه‌مندان پیشرانه‌های ۶ سیلندر فوکلس واگن، می‌توانند از نسخهٔ ۳.۶ لیتری تنفس طبیعی استفاده کنند که قدرت ۲۸۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر از دور موتور ۲۵۰۰ دور بر دقیقه، به همراه دارد.

این نمونه از پاسات برای رسیدن به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به زمان ۵.۷ ثانیه احتیاج دارد. میانگین مصرف سوخت این مدل، ۹.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است؛ درحالی‌که با سرعت ثابت بزرگراه، ۸.۵ لیتر و در ترافیک شهری، ۱۱.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف بنزین خواهد داشت. نهایت سرعت پاسات ۶ سیلندر که با کد V6 SE شناخته می‌شود، محدود به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

احتمال ورود هیبریدی

احتمال ورود پاسات با پیشرانهٔ پلاگین هیبرید به کشورمان ناچیز است؛ چراکه همچنان یک محصول جانبی در سبد فولکس‌واگن محسوب می‌شود و باعرضه محدود و قیمتی نسبتاً بالا، در بسیاری از کشورهای دنیا قابل‌خرید نیست. این مدل با کد GTE شناخته می‌شود و از ترکیب پیشرانهٔ توربو شارژ ۱.۴ لیتری به قدرت ۱۵۴ اسب بخار با یک موتور الکتریکی ۱۱۵ اسب بخار (۸۵ کیلووات) نیرو می‌گیرد.

شتاب

مجموع قدرت قابل‌استفاده در این مدل به ۲۲۰ اسب بخار می‌رسد که با نهایت گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر، رسیدن به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را درزمانی حدود ۸ ثانیه ممکن خواهد کرد.

مصرف سوخت

میانگین مصرف سوخت برای پاسات GTE، به‌شرط شارژ کامل باتری‌ها از طریق برق شهری، ۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. با توجه به حجم باک سوخت در پاسات ۲۰۱۷ که ۵۰ لیتر است، می‌توان نتیجه گرفت که با یک‌بار سوخت‌گیری و شارژ کامل باتری‌ها، مسافتی تا شعاع ۱۰۰۰ کیلومتر، قابل‌دسترسی باشد. نهایت سرعت پاسات GTE، در حالت تمام الکتریکی (E-Mode) حدود ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است، درحالی‌که با همراهی پیشرانهٔ بنزینی، تا سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت در اختیار رانندهٔ آن خواهد بود.

سطح بالای مهندسی

توقع خریداران از یک خودروی آلمانی، مسلماً فراتر از دیگر برندهای دنیا است. سطح بالای مهندسی، مهم‌ترین دلیل علاقه‌مندی مردم به محصولات بنز، بی‌ام‌و، آئودی و فولکس‌واگن محسوب می‌شود؛ اما آپشن‌ها و تجهیزات مدرن نیز از اهمیت خاصی برای رانندگان برخوردار هستند.

فضای داخلی

در فضای داخلی، نمایشگر ۶.۵ اینچ لمسی به‌صورت استاندارد وجود دارد و نمونهٔ ۸ اینچ در نسخه‌های بالاتر قابل سفارش است. نسل دوم سامانه‌های سرگرمی و اطلاع‌رسانی فولکس، در پاسات جدید وجود دارد که بالاترین سطح ارتباط بین خودرو با اینترنت و گوشی‌های هوشمند را میسر می‌کند. این فناوری، علاوه بر امکانات گوناگون، سرعت عملکرد بسیار بالایی دارد و خصوصاً در ناوبری ماهواره‌ای، مسیریابی و دریافت فرمان‌ها صوتی به‌خوبی پاسخ می‌دهد. برای ارتباط مؤثر با تلفن هوشمند، پاسات جدید از سیستم میرر لینک (Mirror Link) در کنار دیگر فناوری‌های خود استفاده می‌کند.

آپشن ها

بعضی نسخه‌های پایه از پاسات دارای پخش‌کنندهٔ CD باقابلیت دریافت اطلاعات صوتی و تصویری از فرمت‌های MP3 و WMA هستند که البته باوجود بلوتوث، حافظه خوان SD پورت AUX و درگاه USB، چندان اهمیتی ندارد. سیستم صوتی از برند فند هم در مدل‌هایی با آپشن بالاتر وجود دارد.

فناوری ارتباط با خانه

فناوری ارتباط با خانه (Home Link)، آپشن سفارشی دیگری است که از طریق اینترنت با خانهٔ هوشمند مالک، ارتباط برقرار می‌کند و کنترل بعضی ادوات منزل، مثل باز و بسته کردن در گاراژ را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد. روشن و خاموش کردن خودرو از راه دورهم یکی دیگر از آپشن‌های هوشمند پاسات است.

امکانات انتخابی

بسیاری از امکانات این خودرو، انتخابی هستند و این امکان وجود دارد که در نسخهٔ پایه وجود نداشته باشند. از آن جمله می‌توان به سانروف برقی، آینه‌های برقی جمع‌شونده، بازکنندهٔ در صندوق بافرمان پا، شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند، درگاه USB در قسمت عقب، کروز کنترل هوشمند باقابلیت کاهش و افزایش سرعت، نورپردازی چندرنگ در فضای داخلی، صندلی‌های با تنظیمات برقی ۸ جهت در ردیف جلو، حس‌گر تشخیص باران، گرم‌کن شویندهٔ شیشه و متریال چرم و چوب داشبورد و صندلی‌ها اشاره کرد.

رینگ‌های استاندارد پاسات، ۱۶ اینچ آلومینیوم با طرح کارولینا هستند که با نمونه‌های ۱۷ و ۱۸ اینچ قابل سفارش خواهند بود. پخش نور هوشمند باقابلیت تغییر زاویه نیز یک آپشن انتخابی در این خودرو است که همراه با چراغ‌های تمام LED در جلو و عقب ارائه می‌شود.

نکته جالب

نکتهٔ جالب در فولکس پاسات جدید، حضور آپشن‌های کارآمدی مثل دوربین و حس‌گر عقب، ترمز خودکار در شرایط اضطراری، تهویه هوای دوگانه و کامپیوتر سفر در همهٔ نسخه‌ها است.

فولکس‌واگن پاسات، یک محصول کاملاً اروپایی محسوب می‌شود و طبیعتاً در آزمون تصادف بنیاد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) رتبهٔ بسیار خوبی دارد. این خودرو، انواع آزمون تصادف این نهاد را با مجموع ۵ ستاره (امتیاز کامل) پشت سر گذاشته است.

ایمنی فولکس واگن پاسات

در آزمون بنیاد حفاظت بزرگراه‌ها و بیمهٔ خودروهای آمریکا (IIHS) که فیلم آن در ادامهٔ مطلب قابل‌مشاهده است، پاسات با کسب امتیاز خوب در همهٔ زمینه‌ها، در گروه امن‌ترین سدان های بازار آمریکا قرار می‌گیرد؛ اما با توجه به خسارات زیادی که بدنه و خصوصاً چراغ‌ها در تصادفات پاسات خواهند دید و مسلماً هزینه‌بر خواهند بود، پایین‌تر از رقبای مشهوری مثل کیا اپتیما، هوندا آکورد و تویوتا کمری ارزیابی‌شده است.

آپشن های ایمنی

آپشن‌های ایمنی پاسات حتی در نسخهٔ پایه قابل‌قبول به نظر می‌رسند و شامل چند کیسهٔ هوا برای سرنشینان جلو و نوع پرده‌ای برای ردیف عقب هستند.

کمربند ایمنی با ۳ نقطهٔ کشش، جایگاه مخصوص حمل کودک، فناوری الکترونیکی حفظ تعادل خودرو (ESC)، سیستم جلوگیری کننده از لیز خوردن (ASR)، قفل الکترونیک دیفرانسیل (EDL) و ترمز کمکی پیشرانه (EBA) در همهٔ مدل‌های پاسات وجود دارند. همچنین جدیدترین فناوری فولکس‌واگن در ترمزهای ABS، EBD و HBA در پاسات وجود دارد.

ایمنی های انتخابی

طبیعتاً برخی آپشن‌های ایمنی در خودروهای دنیا، با پرداخت هزینهٔ اضافه قابل انتخاب هستند که برای پاسات شامل پارک تمام‌خودکار، هشدار اجسام در نقطهٔ کور، سیستم آگاهی‌دهنده به راننده در زمان خروج از لاین، ارتباط مستمر با سیستم ناوبری و اعلام‌خطر به هنگام تجاوز از سرعت مجاز منطقه‌ای، رادار ۳۶۰ درجه و آخرین سطح فناوری فولکس در ترمز هوشمند به هنگام تشخیص احتمال برخورد با دیگر خودروها و عابرین می‌شوند.

فضای سرنشینان

آنچه بیش از هر چیز، رضایت مصرف‌کننده از پاسات را به دنبال دارد، فضای عالی برای سرنشینان جلو و عقب است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، حتی با عقب بردن صندلی راننده هم سرنشین عقب می‌تواند زانوهای راحتی داشته باشد و حتی پا روی پا بگذارد. یک فرد بلندقد تا حدود ۱.۹ متر هم فضای سر بسیار خوبی در پاسات خواهد داشت و حتی در دست‌اندازهای جاده، برخوردی با سقف ندارد.

صندلی‌ها راحت و قابل‌قبول هستند و در ردیف جلو با بخش‌های اضافه کنار زانو و کتف، سرنشینان را در برمی‌گیرند؛ اما هرچند در رانندگی آرام شهری، لذت‌بخش خواهند بود و درحرکت سریع روی پیچ‌های تند و مانورهای اسپرت، نمی‌توان توقعی فراتر از یک خودروی خانوادگی از آن‌ها داشت.

شتابگیری

شتابگیری با پاسات، حتی در نمونهٔ ۱.۸ لیتری، کاملاً راضی‌کننده است و به لطف استفاده از اینترکولر در کنار توربوشارژر، قدرت بسیار خوبی در این کلاس بدنه فراهم می‌کند. فنربندی و سیستم تعلیق هم برای سفرهای کوتاه و احتمالاً پردست‌انداز شهری، مناسب ارزیابی‌شده است. هرچند ارتفاع این خودرو قابل‌تغییر نیست؛ صندلی، فرمان و حتی محل قرار گرفتن بازوی راننده روی کنسول، تنظیم‌پذیر خواهد بود که در سفرهای طولانی‌مدت، مفید است.

دو نوع گیربکس

پاسات از دو نوع جعبه‌دندهٔ ۶ سرعتهٔ خودکار استفاده می‌کند که نوع مدرن و سریع آن، روی پیشرانهٔ ۶ سیلندر حضور دارد. البته حتی در نسخهٔ پایه و ارزان‌تر هم تعویض دنده‌ها سرعت قابل‌قبولی دارند و باعث تنش خاصی برای سرنشینان نخواهد شد. با توجه به قانون منع واردات خودرو با پیشرانه‌های حجیم‌تر از ۲.۵ لیتر، مدل ۱.۸ پاسات با میانگین مصرف سوخت کمتر از ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، عملکرد جذابی از خود نشان می‌دهد.

در نسخه پایه

فولکس پاسات حتی در نسخهٔ پایه، به لطف فناوری‌های مربوط به سیستم سرگرمی‌های چندرسانه‌ای و ارتباط هوشمند که پیش‌تر ذکر شد، یک خودروی مدرن به‌حساب می‌آید. هرچند تعداد کلیدهای روی داشبورد کمی بیش‌ازحد به نظر می‌رسد و در نگاه اول گیج‌کننده است؛ به‌راحتی قابل‌استفاده خواهند بود و یادگیری عملکرد آن‌ها چندان پیچیده نیست.