هوندا کراس تور

کراس تور

مشخصات فنی هوندا کراس تور

کشور تولید کنندهژاپن
نام خودروهوندا کراس تور وی6 2009-2015
کلاس بدنهشاسی بلند
کلاس اتومبیلJ Segment
وزن1784 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو225/60 R 18
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب225/60 R 18
حجم موتور3471 cc
نوع موتوربنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها6
تعداد سوپاپ ها24
آرایش قرار گیری سیلندرهاخورجینی V شکل
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتور پاشش مستقیم
ظرفیت باک65 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)274 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)342 نیوتون متر در 4900 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)78.2 اسب بخار بر لیتر
نوع جعبه دندهاتوماتیک
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار چرخ محرک
نوع سیستم ترمزدارای سیستم مدیریت پایداری خودرو
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی خنک شونده با هوا
نوع سیستم تعلیقسیستم تعلیق پیشرفته مستقل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمستقل
کمک فنرهای جلو
کمک فنرهای عقب
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت
حداکثر سرعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)
مصرف سوخت شهری12.4 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی8.4 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت10.7 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی که شامل :جلو ، جانبی ، پرده ای
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS , EBD, ESP
سیستم های امنیتی و حفاظتیدارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه ای و دارای سیستم ضد سرقت ، قفل و بازکردن دربها بدون کلید ، ستون جمع شونده فرمان در هنگام تصادف ، قفل فرمان خودکار ، سیستم قفل کودک در اختیار راننده ، دارای سیستم دزدگیر به همراه آژیر ، کاپوت فعال در هنگام تصادف
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی الکترو هیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت
نوع غربیلک3 شاخه لوکس و اسپرت به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت برقی ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان ، دارای روکش چرمی ، گرمکن سفارشی
سیستمهای تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD ، دارای پورت USB ، AUX ، iPod Cable
سیستمهای مولتی مدیا
سیستم صندلیهای جلودارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، دارای روکش چرم ، صندلی راننده دارای تنظیم برقی
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرم ، دارای پشت سری فعال و هوشمند
سیستم آیینه هاآینه الکترو کرومیک جهت سهولت دید راننده در شب ، آینه های خارجی با حالت الکترو کرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن ، دارای چراغهای روشنایی بر روی آینه ها
سیستم شیشه هاتنظیم برقی تمام پنجره ها ، بخار زدای اتوماتیک شیشه ها ، سیستم یخ زدای برف پاک کن ، شیشه های سولار ، پرده عقب ، سقف پانوراما سفارشی
سیستم های سقف
سیستم روشنایی جلوچراغهای جلو زنون ، دارای سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغها ، دارای سیستم شتشو ، دارای مه شکن ، مجهز به چراغهای روشنایی در زیر دربها
سیستم روشنایی عقبچراغهای LED طیفی به همراه مه شکن
سنسورهای پیش فعالمجهز به سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها
سیستم های کمک رانندگی

هوندا کراس تور

هوندا کراس تور در سال 2010 به‌عنوان خودرویی بین کراس آور ها و استیشن واگن‌های سنتی تولید شد. بااین‌حال محبوبیت هوندا سوبارو outback را که با همان شکل و شمایل بود نداشت.

فروش

هوندا نیز نتوانست واقعاً به این موضوع پی ببرد. مدیرعامل بخش آمریکای هوندا که از میزان فروش آن در سال 2011 ناامید شده بود تلاش کرد با طراحی ظاهری مجدد و تنومند و خشن‌تر کردن ظاهر خودرو فروش آن را افزایش دهد. اما بازهم جواب نداد و در سال 2014 فقط 11.802 کراس تور فروخته شد که نسبت به سال گذشته 29.9 درصد کاهش را نشان می‌داد.